Human Rights Education Manuals for Preschool and Elementary School Teachers
Naziv projekta // Project name: Projekt «Priručnici iz obrazovanja za ljudska prava» // Human Rights Education Manuals for Preschool and Elementary School Teachers
Trajanje projekta // Duration: 2002-2004
Nositelj projekta // Institution/organization in charge: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo
Koordinatorica // Coordinator: Prof. dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš
Projektni tim // Project team: Mr. sc. Ivanka Stričević, Prof. dr. sc. Dubravka Maleš, Prof. dr. sc. Milan Matijević, Mirjana Milanović
Partneri // Partners: Human Rights Education Associates (HREA), SAD
Financijska potpora // Financial support: Ministarstvo vanjskih poslova Kraljevine Nizozemske, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske
Sažetak
Centru je u sklopu šireg projekta suradnje Human Rights Education Associates-a (HREA) i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske, a uz potporu Ministarstva vanjskih poslova Kraljevine Nizozemske, povjereno završavanje i objavljivanje dvaju priručnika za učitelje iz područja obrazovanja za ljudska prava. Godine 2003. izrađen je i objavljen priručnik namijenjen odgajateljima/cama Živjeti i učiti prava: Odgoj za ljudska prava u sustavu predškolskog odgoja, autorica D. Maleš, I. Stričević i M. Milanović (v. Izdanja). Godine 2004. nadopunjen je i objavljen priručnik za učitelje osnovne škole Poučavati prava i slobode: Priručnik za učitelje osnovne škole s vježbama za razrednu nastavu, autora V. Spajić-Vrkaš, I. Stričević, D. Maleš i M. Matijevića (v. Izdanja). Radna verzija drugog priručnika nastala je u sklopu ranijeg projekta «Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske osnovne škole». Priručnici su diseminirani odgajateljima i osnovnoškolskim učiteljima, nastavničkim fakultetima, javnim institucijama, relevantnim nevladinim udrugama i pojedinim istraživačima, a koriste se u radionicama i seminara za izobrazbu učitelja u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje.
Summary
This project aimed at finalising and publishing two HRE Manuals for Preschool and Elementary School Teachers that were previously developed either as part of the National HRE Teacher Training Project (Preschool Manual) or the UNESCO-sponsored project on Peace and Human Rights for Croatian Primary Schools (Elementary School Teacher Manual). The activity has been supported by the Ministry of Foreign Affairs of the Kingdom of Netherlands via Human Rights Education Associates (HREA). The manuals are being disseminated to pre-primary and primary schools/teachers, teacher training faculties, public institutions, relevant NGOs and individual researchers, as well as used in teacher HR training workshops and seminars organised by the Croatian Ministry of Education.
Materijali s projekta // Project materials:
Živjeti i učiti prava // Living and Learning the Rights
Priručnik namijenjen odgajateljima/cama sadrži materijale pripremljene za rad na seminarima o primjeni Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava. U prvom poglavlju opisuju se temeljni međunarodni instrumenti kojima se određuju prava djeteta i objašnjava doprinos Konvencije o pravima djeteta. Drugi dio donosi opis Nacionalnog programa obrazovanja za ljudska prava u sustavu predškolskog ogoja; treći se bavi pitanjem ostvarivanja prava djeteta u predškolskim institucijama, četvrti govori o stručnom usavršavanju djelatnika u području prava djeteta.
Summary
The purpose of the manual is to serve as a pedagogical tool and a resource to preschool teachers and other professionals who work with children in preschool institutions, as well as to parents who wish to assist their children in learning the issues of human rights, equality and justice before they enter school. The incentive for development of the manual came from the seminars organised by the Institute for the Development of Education of the Croatian Ministry of Education and Sport in cooperation with the National Human Rights Education Committee and the Human Rights Education Associates from the US.
The Best for the Youngest (eng)
Poučavati prava i slobode
Priručnik za učitelje osnovne škole nastao je u sklopu ranijeg projekta «Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske osnovne škole», i potom temeljito nadopunjen. U prvom dijelu se u sedam poglavlja obrađuju ključna pitanja iz područja ljudskih prava i obrazovanja za ljudska prava. Teorijske analize podloga su Programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji se nalazi u drugom dijelu Priručnika, uz dodatak poglavlja o odgojno-obrazovnim strategijama i metodama te vrednovanju.
Summary
The manual was initially prepared in the project on Peace and Human Rights for Croatian Primary Schools’. It is made of two parts. The first part is an introduction to human rights and to education for human rights. It covers topics such as: What are human rights; Theoretical sources of human rights; International human rights system; Main features and divisions of human rights; The right to education and the exercise of human rights; Education for human rights; Education for human rights in Croatia. The second part is about Primary School Human Rights Education Programme where the aims, contents, methods, and evaluation approaches are described following five main areas: Self-awareness and identity, Cultural diversity and intercultural understanding; Democracy and civil society; Peace and non-violent conflict resolution; and World as a whole.
Poučavati prava i slobode – Prvi dio